hari yang penuh dengan macam2…


CERITA 1

smalam lepas abih semua program bersama gurubesor, aku pun entah tak semena2, berkemban dan lena. sungguh2 punya lena. masa ngko tepon tu dapi, aku tak dengor apa2 dah… flat screen terus!!, jadinya dalam lena2 aku tuh, terselit gak satu sms yang dapat gak aku jawab sebabnya, ringtone sms aku menghitung hari benar2 mencuit minda separuh sedar. Sms tu daripada Sir Rashid yang memaklumkan pemergian ibu seorang bekas Par skolah kita, encik Sham.

terimakasih kepada sir rashid yang sentiasa mengupdate berita2 terkini.
terimakasih kepada sir rashid yang sentiasa mengupdate berita2 terkini.

sham

Encik Sham hadir ke sekolah untuk bersama2 memeriahkan majlis persaraan gurubesar pada pagi tu (Khamis).. petangnya, dia kehilangan seorang ibu yang tercinta. Sukar untuk kita melepaskan sesuatu yang benar2 kita sayang….  Adakalanya, kehilangan seseorang tu sebenarnya salah satu motivasi untuk kita lebih menghargai mereka yang masih berada disamping kita.

skpz Kembali kepada yang hak
Pada hari jumaatnya, kami mengambil keputusan untuk menziarahi Encik Sham, kebetulan pula rumah yang kami pergi tu dekat jea… tapi entahlea… rasanya dah cepat aku berjalan tapikan, masih takde orang follow belakang aku la dapi… ingatkan bawak kete jea camtu, ghope2nyea.. berjalan kaki pun sama….

skpz Kembali kepada yang haktak penah aku masuk laluan nie… nie kali pertama…. laluan setentang tu pernah gak 3 kali….

skpz Kembali kepada yang haksesampai aku kat rumah tuh… orang dah mula ramai. Aku macam biasa, mencari posisi selamat. Maklumle, aku part2 camnie… peh, tak tau nak wat apa…. takde pengalaman…. akhirnya aku jadi skitel.
skpz Kembali kepada yang hak

dan seperti biasa juga, aku sempat snap gambor bunga… belajor2 tangkap gambor macro!!

Kepada Encik Sham sefamili. harap2 dapat bersabor bebanyak…. Kita tak mampu mengubah ketetapan yang telah dijanjikan oleh Ilahi. Ketetapan manusia memang boleh diubah sebagai contohnya, kerajaan negeri perak… kejap biru kejap hijo..kejap biru balik….

CERITA 2

Pada masa yang sama, kat skpz… untuk info ngko dapi… Satu Program motivasi telah diadakan….untuk murid2 tahun enam… seronok aku melihat murid2 ngko angkat tangan sambil melaungkan kata2 azimat… Saya boleh… Saya Pasti berjaya dan sebagainya… Penceramahnya adalah nana mana ntah.. aku lupa lak nama dia… tapi memang dasat kelayakan dia.. macam2 singkatan ada kat bisnes kad dia… TerimaKasih kepada mereka yang telah mengambil inisiatif menaikkan semangat murid2 tahun enam yang bakal menduduki UPSR nanti.

skpz ceramah motivasi tahun enam

skpz ceramah motivasi tahun enam

Semoga anak2 murid nie semua akan berjaya dengan cemerlang…. dah macam2 pihak sekolah buat… dah kering2 air mata nie memikirkan nasib kome semua….

Leave a Reply

