restoren ayam herbal


tadi petang aku pegi makan satay kajang jualan bidor di restoran ayam herbal… area2 jalan ke mana ntah nak nyebutnya…

yang aku tau jalan nak ke masuk hway bidor…. apapon aku dah sesat ckit sebab masa aku kuor ikot hway bidor dari tapah… bebetoi lepas bayor tol rm2.. dpn sikit kat simpang, buta2 jea aku balas kanan….. padahal kedai dah depan mata…

restoran ayam herbal bidor

timakasih kepada sir dapi yang memberi panduan tunjuk arah terus aku parking dpn kedai itu…… ya… satay ciken… iyolah.. kalau dah namanya satay ciken takkan jadi satay itik atau sebagainya… namun begitu aku dapati ada sedikit kelainan pada satay ciken dan daging kali ini…

bidor restaurant ayam herbal

apabila satay2 itu menyentuh bibir mulus ini… tak semena2 aku merasakan ada semacam satu perasan terbit dari dalam hati… terasa seolah2 aku sedang menikmati hidangan yang mak aku sajikan… peh… setiap lidiz aku habiskan satu persatu dan setiap kali itu juga perasaan terhadap kampung halaman meronta2 sampailah lidiz yang ke 10…. baru aku sedar satu cucuk satay tuh harganya 6 posen…. jadinya aku berpijak di bumi nyata semula…. so, kalau rasa2 memang lapor macam boleh habiskan sekor kuda…. nak makan satay ni sebagai main dish tak beberapa sesuai….

dan apakata kita cuba mee hailamnya….

restoran ayam herbal bidor

mee hailamnya, kuah power tul…. ada rasa2 mcm seasoning mee dan uniknya…. kita dapat merasakan seolah2 kita menikmati dua tiga jenis masakan mee dalam satu pinggan. campuran rasa yang telah diolah adun rapi…..kepada suami2 mithali, jangan sesekali bandingkan masakan orang umah kita dengan mee hailam nie… tak terjangkau pikiran mereka nanti…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s