cara tradisional untuk elak h1n1


Dulu semalam aku sembang2 ngan kawan lama… topik kami lebih banyak berkisar kepada selsema khinzir nie…. macam2 cerita yang di kongsi bersama….

Rata2 cerita yang dikongsi adalah bersifat spam semata…. takde yang betul sangat….. Tapi kawan berkongsi rahsia bagaimana caranya nak elak virus h1n1 daripada tersedut oleh kita secara tradisional….. Katanya, kita sebenarnya telah dilengkapi sistem penapisan virus cumanya..kita tak tau nak memanipulasikan kaedahnya dengan betul…


Aku tergamam jap sebabnya tak sangka hebatnya kata2 kawan lama aku tuh…. Aku berfokus ke arah info yang terbaru nie…. Kawan aku teruskan lagi…. rahsianya adalah…. bulu hidung…. biorkan panjang2 jadinya virus tu tak dapat nak masuk ke dalam badan kita….. Hampeh!! aku tanya lagi… masuk ikot mulut boleh jugakkan? Jawabnya…tu satu lagi… kaedah pernafasan yang betul… sedut oksigen ikot hidong…hembus karbon ikot mulot!! Em skali lagi aku ternganga…. betul jugak yea…. Kawan aku beria2 bercerita pasal bulu hidung yang panjang nie…dan aku pulak terbayang2 jadinya kita mcm gambar bawah nie…..


bulu hidung yang panjang dapat menghindari h1n1? adakah ini pendapat? sukar nak pastikannya.... Gambar hiasan jea nie....

bulu hidung yang panjang dapat menghindari h1n1? adakah ini pendapat? sukar nak pastikannya.... Gambar hiasan jea nie....



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s