Archive for September, 2009

skpz info majlis khatam alquran dan hari raya

skpz akan mengadakan majlis khatam alquran dan majlis hari raya pada 2hb okt 2009.

warga skpz diminta memakai pakaian baju melayu yang lengkap mengikut tema masing2….
bagi guru2 lelaki yang ingin wat skali majlis nikah… sila berhubung dengan staz fauzi…. rasanya…. kena bawak keris saja kut…….

oleh kerana aku tiada ada pada hari tersebut….. aku lampirkan gambor aku yang seolah2 aku pun ada pada majlis tersebut…

nah..ambek kome…..
pagi syawal snapshot alone
tema raya aku kali nie…. hijo pisang waktu pagi…….. selamat bermajlis hari raya…..

kulop ludin.

Advertisements

aku tiada disebalik pokok



wong lo kat, originally uploaded by Kulop Ludin.

kiranya hari ni korang cari aku disebalik pokok2 atau dicelah2 bangunan……
aku memang tiada di sekolah…….. aku sakit macam2…. ni tengah berubat……. dah bertin2 wonglo kat aku tibai bagi meredakan paneh satu badan… dan banyak juga ayor badak skali badak2nya aku minum…….. kiranya korang dapat rilif kelas aku…..
aku ucapkan selamat hari raya dan terimakasih. kiranya esok perkara yang sama berlaku….. sila le baca posting ni sekali lagi.

RIM renews call to ban illegal downloaders

PETALING JAYA: France is going to disable the Internet accounts of citizens who download illegal copies of music, movies and PC games, and so should we, said the Recording Industry Association of Malaysia (RIM).

RIM wants the Malaysian Government to emulate France’s latest move to clamp down on Internet piracy.

News agency AFP reported that the French parliament has approved an Internet piracy bill which has a provision to ban illegal music, film and computer game downloaders from the Internet.

Repeat offenders can now be cut off from the Web in addition to facing existing but rarely applied legislation that stipulates a fine of up to 300,000 euros (RM1.5mil) or two-year jail term.

Also, AFP reported, Internet account holders found guilty of “negligence” for allowing a third party to pirate music or films using their web connection, would risk a 1,500-euro (RM7,500) fine and a month-long suspension.

pada aku… sebelum nak ban pengguna…. perbaiki lagi tahap internet kita…… lepas tu baru pikir yang lain2

RIM renews call to ban illegal downloaders

Shared via AddThis

Buang ibu di Aidilfitri..

JOHOR BAHRU: Sekeras-keras batu, keras lagi hati seorang anak lelaki yang tergamak memecut kereta meninggalkan ibunya.

Lebih memilukan, dia tergamak membiarkan wanita tua itu berlari mengejarnya kira-kira 20 meter kerana mahu mengikut si anak pulang menyambut Aidilfitri di rumah.

Namun, apalah kudrat seorang wanita berusia 70-an, apatah lagi terpaksa menggendong bungkusan baju dalam kain batik, untuk mengejar kereta anaknya berusia 40-an yang semakin jauh meninggalkannya.

Ia bukan babak menyayat hati dalam drama televisyen, tetapi realiti hidup ditempuhi seorang penghuni rumah jagaan warga emas dan psikatri di Jalan Denai 1, Kempas di sini, yang begitu mengharapkan untuk pulang menyambut hari raya bersama anak dan cucunya di Masai, dekat sini.

Kisah sedih pada pertengahan Ramadan itu diceritakan Pengasas Persatuan Kebajikan Nur Ehsan Negeri Johor, Norijah Bidin kepada wartawan Harian Metro, semalam.

Menurut Norijah, beliau masih mengingati detik cukup menyentuh perasaan itu, apatah lagi kakitangan rumah jagaan berkenaan terpaksa memujuk warga emas uzur terbabit supaya bersabar dan wanita tua itu hanya mampu menangis mengenangkan nasibnya ditinggalkan anak sendiri.

Katanya, kejadian bermula apabila lelaki berkenaan datang menziarahi ibunya di rumah penjagaan itu bagi memaklumkan dia tidak dapat dibawa pulang pada hari raya kali ini kerana tiada sesiapa menjaganya.

“Kami menyangka dia ingin membawa ibunya pulang bagi menyambut Aidilfitri kerana sudah dua tahun wanita berkenaan beraya di sini,” katanya ketika ditemui.

Menurutnya, terlalu seronok dengan kunjungan anak lelakinya, wanita tua terbabit terus menyalin pakaian dan bersiap untuk mengikut pulang ke rumah keluarganya di Masai.

“Kami melihat wanita itu bersungguh-sungguh membungkus pakaiannya ke dalam kain batik kerana mahu pulang ke rumah anaknya,” katanya.

Menurut Norijah, tanpa disangka-sangka, ketika si ibu sedang sibuk berkemas, lelaki berkenaan beredar dari situ secara senyap-senyap tanpa memaklumkan sesiapa.

“Menyedari anak lelakinya mahu beredar, wanita itu panik dan mengejar kereta anaknya yang mula meninggalkan kawasan rumah kebajikan.

“Wanita tua itu berlari kira-kira 20 meter untuk mengejar kereta berkenaan, tetapi anaknya tetap meninggalkannya.

“Si ibu yang terkilan dengan perbuatan anaknya bukan saja mengalami masalah kesihatan, malah kemurungan selama beberapa hari kerana hampa tidak dapat pulang beraya di rumah,” katanya.

Norijah yang bertugas sebagai jururawat di Hospital Permai di sini, berkata daripada 11 warga emas yang mendapatkan perlindungan di pusat jagaan berkenaan, segelintir masih mempunyai ahli keluarga termasuk anak.

Menurutnya, lebih mengecewakan, waris warga emas berkenaan yang juga bekas pesakit psikiatri tidak datang menjenguk mereka menjelang 1 Syawal yang bakal tiba.

“Ia mengakibatkan warga emas itu menyambut Aidilfitri bersama penghuni lain di pusat jagaan ini walaupun mereka merindui suasana beraya dengan keluarga di kampung.

“Sempena Aidilfitri kali ini, kami amat berharap jika anak warga emas mahupun waris penghuni di sini, datanglah berkunjung bagi menggembirakan mereka. Kalau bukan selalu, setahun sekalipun cukuplah,” katanya.

Baru-baru ini, pusat jagaan berkenaan menerima kunjungan lebih 20 ahli Persatuan Usahawan Wanita Bumiputera Malaysia (Usahanita) Negeri Johor di sini.

Pengerusi Usahanita, Datuk Rokiah Omar, tampil menyampaikan sumbangan pakaian, wang dan barangan keperluan harian kepada penghuni rumah kebajikan itu bertujuan memeriahkan sambutan Aidilfitri mereka.

Rokiah berkata, pihaknya akan berusaha membantu rumah kebajikan berkenaan yang turut berdepan masalah kekurangan kemudahan.

“Kami akan berusaha bagi mendapatkan van selain kemudahan kerusi roda bagi warga emas yang uzur supaya memudahkan mereka bergerak,” katanya.

Sumber: Mary Victoria Dass, Harian Metro Online.

*Sedihnya bila baca laporan akhbar ni. Buat saya menangis.. Bagaimana lah seorang anak boleh tergamak meninggalkan ibu yang mengandungkannya selama 9bulan sebegitu rupa? Tak kan lah tak ada sedikit pun rasa simpati pada ibu kandungnya sendiri? Bayangkanlah betapa hampanya hati si ibu tu setelah diberi janji palsu.. Alasan tak ada orang untuk jaga si ibu lansung tak boleh diterima akal. Kalau saya lah jadi pengurus Rumah Kebajikan tu saya ambil gambar kereta si anak tu hantar kat Berita Harian letak kat muka depan biar jadi iktibar buat orang lain.

UCAPAN KHAS BUAT PENGUNJUNG BLOG



aku dah gunting rambut juga, originally uploaded by Kulop Ludin.

SALAM KEPADA SEMUA,

saya ingin merakamkan ucapan SELAMAT HARI RAYA kepada semua pengunjung blog ini. Sekiranya ada diantara posting blog ini melukan hati tuan2/puan semua, Admin blog memohon maaf serta ucapan terimakasih kepada artikel2 yang pihak admin pinjamlekat daripada blog2 yang lain.

yang benar,
kulop ludin
once skpz,always skpz!

imbuhan khas kakitangan kerajaan rm250 pertama



duit, duit @ money,money,money…, originally uploaded by nur2310.

17 sept 2009, ya………………
semalam, gomen udah masukkan rm250 imbuhan khas yang pertama buat kakitangan gomen…..

kome pergi la check kat atm masing2…. kalau maybank….. dah masuk sebab aku guna maybank……

selamat berbelanja secara berhemah……..

selamat hari raya!!

credit photo to: http://www.flickr.com/photos/nur2310/

skpz majlis penyampaian sumbangan kepada anak2 yatim/piatu

skpz majlis khatam al-quran, originally uploaded by Kulop Ludin.

17 sept 2009, tahniah kepada para pemenang program sempena bulan ramadan yang telah dijalankan oleh skpz di bawah inisiatif Geng2 ustaz dan ustazah…..

pelbagai aktiviti keagamaan telah dijalankan pada pagi itu.

skpz

Gurubesar sedang menasihati murid2 SKPZ. Dan Ustaz Fauzi juga menasihati murid2 dengan hanya menggunakan jari… ! jari saja….
skpz majlis khatam al-quran v2

barisan pentadbir sekolah.
skpz majlis khatam al-quran v1

bergambar juga untuk koleksi sendiri!
skpz majlis khatam al-quran v4

murid tahun 3 ibnu sina sedang peace gitu….
skpz majlis khatam al-quran v3

from
my son and i
kulop ludin