Lembaga oh lembaga


Lembaga hasil kerjanya mengutip hasil rakyat dan dari hasil kutipan tu semua akan digunakan semula untuk rakyat …. Pendekkata kepada rakyat yang boleh dicukai akan dicukaikan, termasuklah aku….dan ramai yang lelain lagi…

Tahun lepas… Semasa mendapat tunggakan gaji… Lembaga hasil telah memotong sekaligus duit aku dalam 1k…. So aku difahamkan dema potong dulu kemudian akan pulangkan semula jika ada lebihan…. Maknanya nak senang kerja.. Ambil dulu dan fikir kemudian… Cerdik! Memang cerdik… Aku suka macam tu…. Sama macam konsep courts mahmud yang jual barang2 elektrik tu…. Ambil dulu bayar kemudian….

Taklama lepas tu… Heboh pasal e filling… Segalanya online…. Dan sebagai menyahut seruan… Aku pun isi le e filling… Jadinya nampak la di situ lebihan yang sepatutnya dikembalikan pada aku….
Banyak jugak…. Setahun dema simpan duit aku banyak tu….senyap jea…. Taklama lepas tu aku terima surat mengatakan dema dalam proses mengkaji lebihan yang telah diambil…… Dan sekali lagi aku terima satu borang yang perlu aku isi semula… Macam e filling tu…. Aku pelik jugak… Ngapa idak dema print jea apa yang aku dah isi cara online?

Kini sudah setahun lebih, dema tak reti2 nak bank in duit aku tu… Janjinya paling lewat bulan 10.. Ini terlebih sudah…

Aku dah buat follow up.. Entah apa pulak alasan kali nie…

[cukai,lembaga hasil,]

03112009602

Leave a Reply

