ALOR STAR: “Saya terkilan kerana hajat a…


ALOR STAR: “Saya terkilan kerana hajat arwah untuk mengadakan kenduri akikah anak ketiga saya yang berusia enam bulan pada hari kedua Aidiladha (esok) tidak kesampaian kerana mak sudah meninggal dunia selepas enam jam bertarung nyawa akibat diragut.

“Ketika kejadian, saya tidak perasan arwah terpelanting daripada motosikal kira-kira 10 meter selepas beg tangannya diragut,” kata Zahrudin Ramli, 43, anak lelaki mangsa, Fatimah Salleh, 66, yang maut dalam kejadian ragut di Jalan Langgar-Pendang, dekat sini, malam kelmarin.

tak habis2 ngan ragut meragut nie….. aku rasakan hukuman kepada peragut ni diberatkan lagi….. biar dema rasa macammana sakitnya hati rakyat malaysia ngan peragut…. bukan takde kroje kat malaysia nie… belambak asalkan mahu berusaha mencari, pasti ada…. abih2 pun kutip dan jual kertas suratkhabar lama pon leh wat doit…. asalkan halal balun jea……

sudah tiba masanya gomen memperhebatkan lagi kempen benci peragut2 nie…. mana yang dapat tangkap peragut tu….balun secara live…. bior anak2 kecik tengok supaya dema tahu akibat meragut tuh… bebudak nie la kita kena tanam cukop2 sifat bencikan peragot……

mungkin akan dapat tentangan daripada sesetengah pihak dalam atopon luar,alasan kemanusiaan tapi, dema leh la cakap….dema tak kena lagi…..

TANJUNG MALIM: Seorang bayi perempuan parah selepas dipercayai didera pembantu rumah yang bertindak menghempasnya ke lantai sebelum mengangkat bayi malang itu dengan menarik rambutnya yang kemudian dihumban keluar dari bilik tidur ke ruang tamu di Jalan Kempas, Proton City, dekat sini.

Perbuatan kejam pembantu rumah warga Indonesia berusia 30-an itu disyaki dilakukan kira-kira jam 6 petang pada Selasa lalu ketika bayi berkenaan nyenyak tidur di atas katil manakala ibu bapa bayi berusia setahun lapan bulan itu masih di tempat kerja masing-masing.

Ketua Polis Tanjung Malim, Superintendan Mohd Ali Mat Nayan, berkata perbuatan terhadap bayi bernama Allysa Idrina Azizan itu dikesan ibunya selepas menonton semula rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang dalam rumah mereka ekoran melihat kecederaan teruk pada tubuh anaknya.

satu lagi kes terbaru di tanjung malim melibatkan pembantu rumah yang diamanahkan untuk menjaga anak2 kita…. memang hampeh betul….. tak kira la dari mana datangnya pembantu rumah tu yang pastinya….manusia macam tu dah sama taraf dengan haiwan…. bagi kes mccmnie…. dah cukop bukti melalui rakaman cctv tu…. bagi je hukuman keras cukop2…. rotan belas2 kali bior dia rasa macammana rasanya hati makbapak budak tuh…. jangan dipenjara kat sini tapi hantar balik…. wat habis duit rakyat menangung makan minum kat dalam sana…. rugi… duit makan tuh bagi kat umah anak2 yatim kat malaysia lagi berpaedah!! aku bersimpati dengan ibubapa allysa irdina (sedap nama nie, mesti comel budak nie)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s