Snatch theft turns fatal


KUALA LUMPUR: A routine trip to the shopping mall turned deadly for a 33-year-old man and his wife when they were involved in an accident believed to be caused by snatch thieves.

The man, Abdul Rahman Mohd Kalidin died while his wife suffered serious injuries.

They had just finished shopping in the mall at Taman Maluri, Cheras and were riding their motorcycle home when the tragedy took place at Jalan Perkasa 2, at around 3.30pm.

According to eyewitness accounts, two men in a Yamaha RXZ motorcycle approached them from the side and began to push them to the side of the road, said Cheras OCPD Asst Comm Ahmad Amir Mohd Hashim.

A life snatched: Forensic police examining the body of Abdul Rahman who was killed at Taman Maluri, Cheras yesterday. — Bernama

A life snatched: Forensic police examining the body of Abdul Rahman who was killed at Taman Maluri, Cheras yesterday. — Bernama

souce: the star

*kulop ludin: ni satu lagi kes yang paling aku geram kat malaysia…. peragut dah makin melampau….. aku rasa usulkan hukuman paling berat buat peragut… dalam kes macam nie…. dah kira membunuh!! simpati aku ngan pasangan suami isteri tuh…. memang kurang ajor betul!! takde bezanya pengedar dadah ngan peragut nie… sama2 merbahaya kepada rakyat…… dapat tangkap….. cukup bukti…. gantung atau seret je kat jalan… bior dema rasa camne bestnyea kena ragut tuh…… hari nie kena kat orang lain…. esok2, turn kita lak….mintak2 dijauhkan……

aku pelik sebab dedolo, penjenayah cukop takut ngan hukuman2 yang dijatuhkan….. tapi la nie…. bukan main bermaharajalela….. sesekati dema jea……  pikir2kan balik…. siapa yang bersalah ye?

Anak patung hadiah terakhir untuk anak

KUALA LUMPUR: Anak patung Mickey Mouse adalah hadiah terakhir penyelia pramusaji Hotel Ritz Carlton di sini kepada anak tunggalnya sebelum maut dalam kejadian ragut di Taman Maluri, Cheras, semalam.

Allahyarham Abdul Rahman Mohd Khadlidin, 34, sempat memberikan hadiah itu kepada anaknya Zalifah Qistina, 15 bulan sebaik membeli patung itu di sebuah pusat membeli-belah di sini berikutan permintaan anaknya untuk memiliki patung itu.

Isterinya, Norehan Abd Rahman, 29, berkata sebelum itu beliau dan anaknya menaiki kereta bersama kakak Abdul Rahman untuk ke pusat membeli belah itu, dan suaminya mengikuti mereka dengan menaiki motosikal.

“Saya terjatuh ke dalam longkang, manakala suami saya tersepit di bawah motosikal dan meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya dengan linangan air mata.

berita harian

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s