Kulop Ludin Kini Tiada di SKPZ


sebelum aku memperkenalkan diri di skbt3 temoh... sempat gak aku suruh cekgu affandi daud untuk snap gambor tanda kenang2an hari pertama!!



mulai 1 april aku tidak lagi menjadi warga SKPZ yang disayangi kerana aku telah ditukarkan ke sebuah sekolah yang lain.

Surat pertukaran tersebut telah diterima ketika aku sedang mengikuti kursus MBI (Memperkasakan Bahasa Inggeris) di IPIP.

aku memang terkejut kerana pertukaran tersebut dilakukan atas kertas tanpa diberikan apa2 Hints langsung… sedangkan aku telah mengambil keputusan untuk menyekolahkan anak aku di skpz tahun hadapan.

di SKPZ, aku merasakan anak aku akan lebih terdidik samada dari segi akademik mahupun kerohanian. Ini adalah kerana aku dapati ustaz2 dan ustazah2 di skpz sangat berdedikasi dan berpengetahuan tinggi. walo[pon aku berpengetahuan juga namun disebabkan beberapa masalah teknikal… aku rasa, bior le anak aku tu dididik oleh mereka.

selain daripada itu, guru2 akademik yang lain juga aku perhatikan mempunyai tahap pemahaman yang tinggi dalam bidang masing2… bukan setakat murid sahaja yang belajar malahan aku juga belajar sama daripada guru2 yang lama berkhidmat di SKPZ.

Murid2 di SKPZ juga ada menunjukkan semangat berdayasaing antara satu sama lain. aku kekadang keletihan juga untuk memenuhi tuntutan napsu pembelajaran mereka!! bernapsu sungguh bebudak skpz bila masuknya waktu P&P guru dan sewaktu dengannya.

Kepada rakan2 semua… aku mengundur diri…. memberi ruang kepada insan lain yang sudi mengambilalih blog SKPZ nie… Blog ini bukan laman rasmi tetapi lebih kepada berkongsi ilmu/info2 terkini sahaja!!

Leave a Reply

