Posts Tagged ‘gurubesar’

skpz 24jam sebelum Dday

sementara aku nonton CSI nie…. nak aku tambah lagi cete pasal persiapan kami meraikan persaraan mantan yang bakal berlaku esok.

memang sebok tul warga skpz…. masing2 ada je benda nak kena wat…. aku pon sibuk gak, buat2 sebok… hahaha…

skpz_persiapan_majlis_perpisahan_gurubesar_2009_21 ni guru2 lelaki, sir shukri memanjat… aku teringin nak manjat tapi apa kan daya…. ilmu yang ada cuma merangkak jea.. so, leave it to the pros….

skpz_persiapan_majlis_perpisahan_gurubesar_2009_16

skpz_persiapan_majlis_perpisahan_gurubesar_2009_5 guru2 pempuan pon sebok juga…. perhiasan pentas dan sebagainya dema yang buat!



skpz_persiapan_majlis_perpisahan_gurubesar_2009_6penuh warna warni.. aku kagum dengan cekgu2 skpz nie.. kreativiti unlimited betul…..

skpz persiapan_majlis perpisahan gurubesar 09 aku diapit oleh orang besor2 skpz…. aku semut kecil jea…. semut kecil yang cukop zat!!sedang memotong kek maya!!


skpz koko permainan (7)
dan petangnya, aktiviti kokurikulum, aku dan sir sofwan mengadakan perlawanan persahabatan diantara team sepak takraw menentang team bolasepak…. rancak juga perlawanan tersebut… banyak murid berpotensi untuk diketengahkan tahun hadapan.

skpz team sepak takraw vs team bolasepak 2009 (3)

skpz team sepak takraw vs team bolasepak 2009 (16)

begitulah keadaan di skpz sir dapi…. sebok manjang macam bursa saham!!  mike layan le belajor dolo yea…. kat sana pon bizi gak…. bizi bonar mata tu….

skpz raptai hari perpisahan gurubesar

ada pada hari ini…. skpz agak sibuk dengan raptai hari perpisahan tuan guru besar yang akan diadakan pada hari khamis nanti.

semua murid terlibat dalam menjayakan program ini. berpeluh2 la semua cekgu skpz namun begitu masing2 telah menjalankan tugasan yang diberi.

ada beberapa gambar yang telah aku snap untuk dikongsipandang bersama.

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

dan aku telah dipilih menjadi replika gurubesar, terasa macam masa memula kahwin la diarak ngan kompang siap ngan silat2 skali…. peh!!

skpz perhimpunan pagi terakhir buat guru besar Tuan Haji Abidin B Haji Sharif

pagi ini, 29hb jun 2009…adalah merupakan hari terakhir tuan haji abidin,guru besar menyampaikan ucapan perhimpunan pagi. Agak terharu gak mendengar pesanan-pesanan terakhir tokoh skpz yang banyak mengubah perjalanan skpz selama 10 tahun ini.

Titipan dan kenangan gurubesar semakin mendekati garisan terakhir. Ibarat satu perjalanan yang jauh dan lama, 26 tahun dipersada pendidikan yang penuh cabaran dan halangan, akhirnya julai 2009 menyaksikan langkah tersebut menemui penamatnya..

Sebagai insan yang disayangi dan dihormati di skpz, pandangan dan pendapat beliau telah menjadi trend atau ikutan di sekolah ini.

Kini sekali lagi Warga SKPZ akan kehilangan seorang tokoh yang disegani atas ketinggian prinsip dan keperibadian beliau.


skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharifmilik siapakah kerusi ini?

khas buat tuan gurubesar