Posts Tagged ‘hari guru’

tahniah kepada pemenang anugerah karipap sempena sambutan hari guru skpz 2009

aku ucapkan tahniah kepada pemenang anugerah karipap terbaik 2009.

Dan pemenang anugerah itu tak lain tak bukan.. kumpulan aku bersama Tuan Guru Besar.. Encik Sofwan dan Encik Ibrahim.

Pada hari itu, hujan rintik2 waktu pagi tidak menghalang aku dan kumpulan aku untuk mengecap nikmat kemenangan.

Pogram yang memula… ialah pertandingan futsal antara cekgu lelaki vs bebudak.

ni salah satu yang aku nampak bagaimana rembatan member2 aku tak tertangkap oleh lensa aku... Sangat laju!! sampaikan teammate sendiri pun kaver muka!!

ni salah satu yang aku nampak bagaimana rembatan member2 aku tak tertangkap oleh lensa aku... Sangat laju!! sampaikan teammate sendiri pun kaver muka!!

Cekgu lelaki menang… aku tak dapat nak main sebab atas nasihat doktor, sabitkan itu, tak dapat la aku nak tunjukkan skill futsal aku yang memang tahap dewa kabuputen.. risau gak kalau main nanti.. ada yang cemburu dan cuba untuk memandromkan aku.. sudah pasti mereka berdosa… Aku tak endak jadi penyetat segala masalah.

so, cekgu pempuan pula sengaja menewaskan team mereka kepada bebudak pempuan…

alasannya, nak memotivasikan bebudak pempuan… aku terima alasan tu….

ni le posing paling baik team netball cekgu2 pempuan.... walaupon tak menang, mereka kelihatan ceria.. Tak sangka, hari guru pun mereka bekerja memotivasikan bebudak pempuan... Kalah tapi mesra.

ni le posing paling baik team netball cekgu2 pempuan.... walaupon tak menang, mereka kelihatan ceria.. Tak sangka, hari guru pun mereka bekerja memotivasikan bebudak pempuan... Kalah tapi mesra.

selepas abis semua pogram sukan tuh….

bermulalah acara membuat karipap berkumpulan…. aku ditugaskan menghias pineapple, sir sofwan pula membacuh teh bunga cengkih(peh, sedap tul.. rasa macam minum ayor gudang garam).

aku dan sofwan sedang memilih pelbagai jenis buah2an yang segar untuk dijadikan hiasan... pemilihan dan pengredan dilakukan dengan teliti. Memang kami berdua memetingkan kualiti. Kami sangat prihatin. Bagus sekali...

aku dan sofwan sedang memilih pelbagai jenis buah2an yang segar untuk dijadikan hiasan... pemilihan dan pengredan dilakukan dengan teliti. Memang kami berdua memetingkan kualiti. Kami sangat prihatin. Bagus sekali...


Encik Ibrahim dan Tuan Guru Besar pula membancuh karipap….

wat karipap oleh gb ngan sir ibrahim....

wat karipap oleh gb ngan sir ibrahim....

Pendekkan cete… result kuor… Team aku menang dengan mojoriti undi yang besor…. aku pasti, team2 lain mesti hilang duit pertaruhan… tu la, lain kali belajor dolo betoi2 nak wat karipap…

Team aku menang disebabkan hiasan aku sangat mendapat perhatian.. Ada unsur2 keserasian….

menurut sumber yang boleh dipercayai… ada 3 unsur yang besar jadi faktor kemenangan…

1. hiasan aku yang terselah itu…

2. tea tarik gudang garam..

3. karipap sardin

di bawah ni aku tunjukkan bukti2nya….

ni lah yang aku maksudkan dengan masterpiece... korang perhatikan betapa ketelitian aku menghiaskan pineapple tuh benar2 memeranjatkan aku sendiri. elegen betoi... aku tak yakin ada orang lain yang mampu bersaing dari segi hiasan pengantin begitu... karipap tu nampak cantik teradun disebabkan adanya bebuah yang menghiasinya... awak sangat bagus sir megat!!

ni lah yang aku maksudkan dengan masterpiece... korang perhatikan betapa ketelitian aku menghiaskan pineapple tuh benar2 memeranjatkan aku sendiri. elegen betoi... aku tak yakin ada orang lain yang mampu bersaing dari segi hiasan pengantin begitu... karipap tu nampak cantik teradun disebabkan adanya bebuah yang menghiasinya... awak sangat bagus sir megat!!

inilah kami.. berempat... bergambar bersama2 hamper kemenangan... yang sorang lagi tu, ustaz fauzi(pengerusi kelab guru) hanya menumpang royalti jea... huhu.. takpelah.. kira ok le tuh.....

inilah kami.. berempat... bergambar bersama2 hamper kemenangan... yang sorang lagi tu, ustaz fauzi(pengerusi kelab guru) hanya menumpang royalti jea... huhu.. takpelah.. kira ok le tuh.....

inilah dia hamper yang menjadi rebutan team2 lelain....

inilah dia hamper yang menjadi rebutan team2 lelain....

di bawah nie.. adalah gambor2 mereka yang tewas gitu jea di tangan team kami…

em maleh nak upload gambor….

nak tengok? KLIK LE SINI

ni satu contoh gambor aku bagi

salah satu team yang peluh2 nak nombor satu... huhu

salah satu team yang peluh2 nak nombor satu... huhu

begitulah cetenya pada sambutan hari guru hari tuh… ada macam2 lagi tapi aku setop sebab udah lapor le pulak…

chow…

skpz ladap 2/2009

selamat hari guru…

hari guru nie, kami sambut dengan LADAP di Skpz….

Banyak le info2 yang telah disampaikan oleh penceramah2 dalaman iaitu:

1. Puan Junaidah

2. PN Maznah and Pn Elayana

3. Tuan Guru Besor, Haji Abidin

4. En Mohd fauzi

5. En Ibrahim

macam biasa, cekgu2 skpz memang khusuk!!

macam biasa, cekgu2 skpz memang khusuk!!

prepaidboss bersama djaggat sedang memberikan perhatian sambil makan2 coklat. tak dinafikan kehadiran mereka berdua sedikit sebanyak dapat menceriakan kursus ladap nie. mereka berdua sangat bagus... payah nak dapat... kalau aku pegawai besor kat mana2 jabatan, sudah pasti aku akan tawarkan jawatan lain yang lebih tinggi kerana, kepakaran mereka berdua adalah amat diperlukan di sektor pelajaran yang lain.... aku bagi 10 thousand stars!!

prepaidboss bersama djaggat sedang memberikan perhatian sambil makan2 coklat. tak dinafikan kehadiran mereka berdua sedikit sebanyak dapat menceriakan kursus ladap nie. mereka berdua sangat bagus... payah nak dapat... kalau aku pegawai besor kat mana2 jabatan, sudah pasti aku akan tawarkan jawatan lain yang lebih tinggi kerana, kepakaran mereka berdua adalah amat diperlukan di sektor pelajaran yang lain.... aku bagi 10 thousand stars!!

ni pon salah sorang ustaz yang power di skpz... kalau kita dengor ceramahnya... terpaku.... mainan bahasa serta kelancarang hafazan ayat2 al quran sangat2 menarik hati.... tapi kalau terkena tarbiyah dengan ustaz fauzi ni pon leh tahan gak la telinga.... tapi macam biasa la.... kali ni staz kita menceritakan tentang keajaiban Al Quran...menerobos dunia Sains!! AKU TERPEGUN kerana banyak betoi yang aku belajor!! Rasanya, bukan setakat aku jea.... mereka yang lain pon sama..... cumanya ilmu aku tinggi ckit... ilmu aku,djaggat ngan softONE kami bertiga memang tinggi... Antara ilmu yang kami praktik ialah ilmu hilang diri kabuputen.. payah nak nampak kami di sekolah... tapi kami ada!! Kelas tak kami tinggal!! Nanti2lah bila senang nanti, aku ajor ilmu kabuputen... Berbalik ngan ustaz nie... sesapa nak jemput dia ceramah, sila lakukan demikian..... budak muda tapi ilmu tinggi... oleh itu, kami bertiga bersetuju bagi ustaz fauzi.. nine thousands stars.

ni pon salah sorang ustaz yang power di skpz... kalau kita dengor ceramahnya... terpaku.... mainan bahasa serta kelancarang hafazan ayat2 al quran sangat2 menarik hati.... tapi kalau terkena tarbiyah dengan ustaz fauzi ni pon leh tahan gak la telinga.... tapi macam biasa la.... kali ni staz kita menceritakan tentang keajaiban Al Quran...menerobos dunia Sains!! AKU TERPEGUN kerana banyak betoi yang aku belajor!! Rasanya, bukan setakat aku jea.... mereka yang lain pon sama..... cumanya ilmu aku tinggi ckit... ilmu aku,djaggat ngan softONE kami bertiga memang tinggi... Antara ilmu yang kami praktik ialah ilmu hilang diri kabuputen.. payah nak nampak kami di sekolah... tapi kami ada!! Kelas tak kami tinggal!! Nanti2lah bila senang nanti, aku ajor ilmu kabuputen... Berbalik ngan ustaz nie... sesapa nak jemput dia ceramah, sila lakukan demikian..... budak muda tapi ilmu tinggi... oleh itu, kami bertiga bersetuju bagi ustaz fauzi.. nine thousands stars.

DONLOD PDF KEAJAIBAN AL QURAN