Archive for June, 2009

skpz raptai hari perpisahan gurubesar

ada pada hari ini…. skpz agak sibuk dengan raptai hari perpisahan tuan guru besar yang akan diadakan pada hari khamis nanti.

semua murid terlibat dalam menjayakan program ini. berpeluh2 la semua cekgu skpz namun begitu masing2 telah menjalankan tugasan yang diberi.

ada beberapa gambar yang telah aku snap untuk dikongsipandang bersama.

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

skpz raptai hari perpisahan guru besar tuan haji abidin

dan aku telah dipilih menjadi replika gurubesar, terasa macam masa memula kahwin la diarak ngan kompang siap ngan silat2 skali…. peh!!

kdp 14 mgu

TGH DENGAR TAKLIMAThari ni isnin bersamaan 29 jun 2009, aku telah ke ipgm kampus ipoh demi menyahut seruan kerajaan supaya meningkatkan kualiti dan tahap profesionalisme guru serta meningkatkan ilmu demi martabat profesion aku ni. dengan semangat yang membara,aku bangun seawal 5.30 am dan menung menatap anak aku yang masih lagi dibuai mimpi.lepas mandi dan sembahyang subuh dan juga minum kopi o yang isteri aku buat,aku pun menaiki belalang tempurku pada jam 650 am dan tiba di sana jam 750 am..di kesempatan ini, aku memohon beribu-ribu ampun dan maaf kepada semua rakan yang telah berkorban merelif kelas aku dan menjadi mak bapak angkat untuk anak2 aku di 4ih tuh… sekian

skpz perhimpunan pagi terakhir buat guru besar Tuan Haji Abidin B Haji Sharif

pagi ini, 29hb jun 2009…adalah merupakan hari terakhir tuan haji abidin,guru besar menyampaikan ucapan perhimpunan pagi. Agak terharu gak mendengar pesanan-pesanan terakhir tokoh skpz yang banyak mengubah perjalanan skpz selama 10 tahun ini.

Titipan dan kenangan gurubesar semakin mendekati garisan terakhir. Ibarat satu perjalanan yang jauh dan lama, 26 tahun dipersada pendidikan yang penuh cabaran dan halangan, akhirnya julai 2009 menyaksikan langkah tersebut menemui penamatnya..

Sebagai insan yang disayangi dan dihormati di skpz, pandangan dan pendapat beliau telah menjadi trend atau ikutan di sekolah ini.

Kini sekali lagi Warga SKPZ akan kehilangan seorang tokoh yang disegani atas ketinggian prinsip dan keperibadian beliau.


skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharif

skpz perhimpunan pagi terakhir tuan guru besar haji abidin bin haji sharifmilik siapakah kerusi ini?

khas buat tuan gurubesar

perginya seorang editor skpz

Pengumuman…..

Dimaklumkan bahawa pada senin 29/6/2009 salah seorang blogger skpz  akan pergi meninggalkan sekolah kerana mengikuti kursus 14 minggu di mpip (nama lama).

Beliau adalah En Hadapi yang selama ini telah menyumbang banyak artikel mengenai kehidupan.

The anchors mengucapkan tahniah dan mengharapkan beliau dapat meluangkan masa menyumbang ke blog ini.

Pasti ada banyak cerita menarik yang akan kita kongsi bersama.



skpz sir dapi "last day"

Tak lupa juga tahniah kepada seorang guru (Cik Zariati) yang juga akan ke mpip bagi mengikuti kursus bestari selama 4 minggu.

Skpz pengakap kanak-kanak perkhemahan keris gangsa

Pada minggu lepas, skpz telah menghantar beberapa orang murid tahun 4 dan 5 untuk menyertai perkhemahan keris gangsa. 2 orang pemimpin sekolah, sir ibrahim dan sir hasril telah diberi penghormatan untuk menjadi guru pengiring sekolah. Tahniah kepada mereka berdua yang telah menunjukkan komitmen serta komited terhadap sesi perkhemahan tersebut. Kali ini, kawasan tapak perkhemahan di kuala woh, tapah menjadi pilihan. Tempat ini sangat sesuai kerana semuanya ada! Pengalaman perkhemahan serta kemudahan-kemudahan asas disediakan,murid2 seolah-olah berada di rumah sendiri! Tidak dinafikan, pertubuhan pengakap daerah batang padang adalah aktif.. Tahniah kepada semua yang terlibat. Skpz dan pengakap, memang tidak boleh dipisahkan..
Tiap tahun, permohonan untuk menyertai pengakap sekolah semakin bertambah. Saringan terpaksa dilakukan demi untuk menjaga hati pergerakan persatuan yang lain. Ya, agak susah juga untuk membuat pilihan..tapi akhirnya yang terbaik sahaja yang berjaya. Menurut perancangan, tahun 2010.. Murid perempuan akan diterima masuk menyertai pengakap sekolah. Ini adalah rentetan daripada minat seorang guru wanita (dirahsiakan) untuk menerajui pengakap nanti. Usul ini akan dipanjangkan kepada pihak pentadbir berwajib setelah ketua pemimpin (sir dapi) tamat berkursus 14 minggu. *t.kasih kepada sir hasril atas gambar2 yg dibluetoothkan.

SKPZ ANUGERAH KANCIL PALING CUN

ini adalah postage berbayar kerana owner kancil nie dah janji nak belanja aku makan nasik lemak 2bungkus dan teh ais sekiranya aku masukkan gambor kancilnya di web ini. jadi maknanya, ruangan ini telah disewa.


skpz kancil cunanggun.. all black, cat jenis yang digunakan oleh merc!!

skpz kancil cunsport rim bola netball yang sangat berpadanan!! unik.

skpz kancil cun

skpz kancil cun

skpz kancil cun

skpz kancil cun

skpz kancil cunmemang rajin owner kancil ni nyulam2..

lapik custom handmade dakwa ownernya… buat sendiri semuanya…. kreatif dan rajin!

skpz kancil cun ownernya tersenyum jea posing kat kancil yang memenangi anugerah kancil paling cun di skpz

dan inilah saingan kancil di atas…..
menurut ownernya, perubahan drastik terkini yang akan dilakukan dalam masa terdekat adalah melekatkan sticker ben 10…

skpz kancil saingan kancil paling cun

Parkingmu dikenang.

Tak lama lagi,
Tiadalah avanza yg akan kelihatan,
hanyalah garisan2 tayar yang tidak penah jemu bersatu badan, Hilang bersama tuan,
Setia menyusuri sawah padi dingin hari,
Akhirnya perjalanan itu terhenti tidak ke tempat ini setiap pagi…

Kala itu nanti…
Jalan yang sama tuan lalui,
Kenanglah kami,setia di sini,
Pagi Yang cerah mungkin tak berseri,
Parking sepi sudah berganti.

*tkasih.

26062009765